تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
این سایت صرفا جهت اطلاع رسانی پیرامون ترجمه ها و تالیف هایم میباشد.


مهرجویی خوب مهرجویی مرده است!

روزنامه آرمان ملی
دوشنبه سی ام مهرماه ماه هزار و چهارصد و دوخورشیدی
مهرجویی خوب،مهرجویی مرده است!
(مصاحبه با هادی خوانساری و بیان ناگفته ها از یک رابطه ی دوازده ساله )
مصاحبه: فرزام کریمی


گزیده ی مصاحبه:

🔴آیا هنرمند مهمی نظیر داریوش مهرجویی لایق آن بود که در دوران کهولت به او آن هم به علت عدم اظهارنظر درباب یک جنبش از جانب کسانی که مدعی آزادی بیان هستند حمله شود؟آیا این جماعت مدعی آزادی بیان نیازمند آن نیستند که در وهله ی نخست به آزادی شعور دست یابند؟
🔵تلخ ترین قسمت ماجرا یقه گیری از وی در خیابان های فرانسه بود که باید نظرش را در قبال یک جنبش مطرح کند! مگر دوران تفتیش عقاید و قرون وسطی است؟هنرمند باید جهان بینی و نگاهش را با اثرش ارائه دهد که مهرجویی بارها این کار را برای این مردم انجام داده بود, چه نیازی بود که در خیابان او را محاکمه کردیم؟این ظلمی بالاتر از هر ظلمی است.
🔴آنچه که این روزها بدل به هجمه ی جدیدی بر علیه زنده یاد مهرجویی شده است دیدگاه ایدئولوژیک وی در دوره ای از زندگانی اش بوده است،آیا انسان معاصر میتواند همواره بر یک عقیده پابرجا بماند و دستخوش تغییر نشود؟ و اینکه اگرتفکری در دوره ای با فرض نادرست بودن توسط عده ای باب گردد آیا دلیلی بر آن میشود که ما بخواهیم کسی آن هم در حد و اندازه های مهرجویی را به مسلخ ببریم؟
🔵آخرین قرار ما بر این بود که حال که کلوپ کوبا به مدیریت بنده پلمپ شده است کلوپ را به موزه گالری برای عرضه ی آثار زنده یاد مهرجویی بدل کنیم حتی شب قبل از حادثه(با استناد به ویس موجود) ایشان عنوان کرده بودند که به دلیل عدم امنیت منزل قصد دارند تا هر آنچه که دارند(از تندیس ها تا تابلوها و کلیه وسایلی که ارزش فرهنگی و تاریخی دارند) را به کلوپ منتقل کنند اما...
🔴این جریان جهت دار که بعد از درگذشت هر شخصیت فرهنگی و هنری به شماتت گذشته ی آنها میپردازد چرا از این قدرت درک و از این میزان شعور برخوردار نیست که هیچ انقلابی در خاورمیانه مگر توسط قدرت های بز‌رگ رقم نخورده است و علت هر رخداد انقلابی منافع اقتصادی و سیاسی است وگرنه هیچ هنرمند و اهل فرهنگی یارای انقلاب را ندارد؟
🔵با وجود تمام مشکلات و روحیات خاص هنرمندانه زنده یاد وحیده محمدی فر با تمام وجود و عشق در کنار زنده یاد مهرجویی حضور داشتند و اگر مراقبت های ایشان نبود شاید ما مهرجویی را خیلی زودتر از اینها در میان خود نداشتیم...

ادامه مطلب را میتوانید از طریق لینک زیر(وبسایت روزنامه آرمان ملی)بخوانید:
www.armanmeli.ir



نویسندگان